1. Generel information
Denne hjemmeside udbydes af Guldsmed Boye ApS, Søndergade 36A, 8000 Aarhus C, CVR-nr. 7930 1515, telefonnr. +45 8613 6444, e-mail webshop@guldsmedboye.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved øvrig brug af hjemmesiden, så kontakt os gerne:
- E-mail: webshop@guldsmedboye.dk
- Telefon: +45 8613 6444, alle hverdage 10:00 – 16:00
- Almindelig post: Guldsmed Boye ApS, Søndergade 36A, 8000 Aarhus C
Hvis der er dele af E-handelsbetingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter os, inden du begynder at handle på hjemmesiden.
2. Vigtig meddelelse
LÆS E-HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT IGENNEM, INDEN DU BESTILLER VARER FRA WWW.GULDSMEDBOYE.DK
Disse e-handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på hjemmesiden. Betingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Guldsmed Boye.
Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på hjemmesiden.
Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".
Købelovens regler for fejl og mangler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kvalitet. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".
3. Bestilling
Webshoppen er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.
En bestilling, som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.
Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.
Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:
- Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
- Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
- Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, fx en betalingsfejl eller lign.
- Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel
På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?
Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv. Når du vælger "Betal", vises en kvittering på din skærm. Fra dét tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".
Kontakt os venligst, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen - vi sidder klar til at hjælpe dig og vil selvfølgelig gerne hjælpe dig med at få ændret i din bestilling mm.
Du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail.
Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.
Aftalens sprog
Aftalen kan kun indgås på dansk.
Adgang til aftalen
Du modtager via e-mail en bekræftelse på aftalens indhold i form af din ordrebekræftelse. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de efterfølgende ikke vil være tilgængelige på hjemmesiden.
Tiltag mod bedrageri
For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender, når du bestiller på hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.
4. Betaling og betalingsmidler
Vi accepterer følgende betalingsmidler:
- Dankort / Visa
- Visa Elektron
- MasterCard
- MaestroCard
- Diners Club
- American Express
- JCB kort
- MobilePay
- ViaBill
Vi anvender QuickPay, som er certificeret efter PCI-standarden (Payment Card Industry Data Security Standard). Alle dine kortoplysninger bliver krypteret. Dette betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Nets Danmark.
Du kan naturligvis også altid bestille en vare ved at ringe til os eller sende os en mail. Betaling kan ske via bankoverførlsel eller mobilepay. Så snart vi har modtaget din betaling sender vi varen til dig eller du kan aftente den i en af vores to forretninger.
Kontrolcifre (Credit Card Verifikation nummer (CVV))
Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side. Kontrolcifrene er nødvendige for, at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger.
To-faktor godkendelse
Ved betaling vil du blive bedt om at oplyse dit mobilnummer. Efterfølgende modtager du en SMS med en kode som skal oplyses afslutningsvis for at færdiggøre betalingen.
Betalingsprocedure
Når din bestilling er gennemført modtager du en ordrebekræftelse på mail, der bekræfter din bestilling, og viser den samlede pris. Skulle du ved en fejl ikke modtage din ordrebekræftelse, så kontakt os venligst på webshop@guldsmedboye.dk. Bemærk at betaling først vil blive trukket på din konto når varen afsendes, hvorefter du vil modtage tracking-oplysninger, samt faktura via mail.
5. Priser
Alle de anførte DKK-priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.
Vi tager forbehold for prisændringer. Du skal være opmærksom på, at den pris du betaler for dine varer altid vil være den pris, der var tale om på ordretidspunktet - også selv om prisen på varen er blevet ændret den dag vi ekspederer din ordre. Du kan aldrig komme til at betale mere for en vare, end prisen på ordretidspunktet.
Eventuelle rabatkoder kan ikke benyttes på allerede nedsatte varer, eller kombineres med andre rabatter.
6. Levering
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
Vi benytter PostNord ved forsendelser i Danmark og leverer til pakkeshops, privatadresser og erhvervsadresser.
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
- PostNord Pakkeshop: Levering til valgfri pakkeshop
- PostNord Privat: Levering til privatadresse
- PostNord Erhverv: Levering til erhvervsadresse
- Levering til Guldsmed Boye forretning i Aarhus eller Silkeborg
Guldsmed Boye giver altid gratis fragt på ordrer over 249 kr. til forsendelser i Danmark til pakkeboks, pakkeshop eller posthus. Ønsker du at få sendt din pakke til en privatadresse eller en erhvervsadresse koster dette 29 kr. uanset købsbeløb. Du kan naturligvis også vælge at afhente din ordre i en af vores to forretninger i Aarhus eller Silkeborg. Du vil modtage besked pr. SMS, når din bestilling er klar til afhentning. Det er naturligvis gratis at vælge afhentning i forretningen som leveringsmetode. Du kan læse mere om Click & Collect HER.
Vælger du levering til pakkeshop som leveringsmetode bliver du bedt om at indtaste postnummer, hvorefter du kan vælge den pakkeshop du gerne vil have sendt din bestilling til. Så snart din forsendelse er blevet leveret til den valgte pakkeshop, modtager du en SMS med besked om, at pakken er klar til afhentning. Når du skal afhente pakken skal du fremvise pakkenummeret samt legimitation i form af officielt billed-id eller det gule sundhedskort. Får du en anden til at hente pakken, skal vedkommende have en fuldmagt fra dig. Bemærk også, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du kontakte Guldsmed Boye.
Afhentes pakken ikke indenfor 7 dage, bliver den returneret til Guldsmed Boye.
Leveringstid
Når du bestiller en vare vil det fremgå på varekortet på hjemmesiden samt din ordrebekræftelse, hvor lang den forventede leveringstid er. De oplyste leveringstider er vejledende, og der må i perioder med stor travlhed forventes længere leveringstid. Hvis vi mod forventning oplever en længere leveringstid end den vi har oplyst dig, vil vi kontakte dig pr. mail eller telefon og oplyse dig herom. Du er altid velkommen til at kontakte os, for at høre hvor lang leveringstiden er på den vare du ønsker at bestille. Bestiller du flere varer på den samme ordre, som har forskellig leveringstid, så sender vi som udgangspunkt altid hele ordren samlet.
7. Fortrydelsesret og bytteregler
Ikke nedsatte varer kan byttes i 30 dage og returneres til kreditering i 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Skal varen gives i gave, kan du i bestillingsprocessen oplyse os dato for, hvornår gaven skal gives væk. Vi fremdaterer byttemærket til denne dato, hvorefter den 30 dages byttefrist gælder fra den pågældende dato.
Hvis du fortryder et køb, skal varen returneres til Guldsmed Boye i samme stand og indpakning som den er modtaget. Du kan omkostningsfrit returnere den købte vare til vores webshop eller i en af vores to fysiske forretninger i Aarhus eller Silkeborg. Du kan også omkostningsfrit ombytte den hos en af de 300 forretninger, der er medlem af Danske guldsmede og urmageres bytteservice. Dog skal du være opmærksom på, at du kun kan få pengene retur når du returnerer direkte til os. Hvis ikke der er byttemærke på din købte vare bedes du medbringe fakturaen for at kunne returnere den. Ønsker du at sende varen retur til os omkostningsfrit, skal du sende en mail til webshop@guldsmedboye.dk, hvorefter du vil modtage en returlabel, som du selv skal printe. Har du ikke en printer, medsender vi også en QR-kode, som de kan scanne i din lokale PostNord pakkeshop og printe lablen for dig. Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen/får scannet pakken, som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren. Hvis muligt beder vi dig medsende fakturaen eller ordrebekræftelsen, men det er ikke et krav for at vi tager varen retur. Dog vil vi gerne, hvis du kan vedlægge en seddel, hvor du noterer dit ordrenummer.
Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til den anvendte bankkonto indenfor få dage. Har du betalt porto for at få varen sendt refunderes dette altså ikke. Det er kun købsprisen, der tilbagebetales. Hvis du har modtaget varen i gave og ønsker at ombytte den til en anden vare, som skal sendes hjem til dig, så skal du oplyse os dit navn, adresse, e-mail og mobilnummer.
Vælger du ikke at forespørge efter en returlabel hos os, men vælger at sende retur på anden vis, står du selv for ansvaret og omkostningerne ved returnering. Du skal ligeledes være opmærksom på, at pakken skal sendes retur med omdeling. Sendes pakken retur uden omdeling kan vi ikke garantere, at pakken bliver afhentet. Desuden modtager vi ikke pakker retur, som sendes med DAO.
OBS - Der ydes ingen returret på varer, der er brugt, ændret eller beskadiget, fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller varer der har fået et personligt præg.
Bytteregler for nedsatte varer (outlet-kategorien)
Har du købt en vare til nedsat pris fra vores outlet-kategori kan varen returneres til kreditering i 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Vi sætter ikke byttemærke på varer købt til nedsat pris, da de kun kan byttes hos os. Enten ved at sende den retur til os eller returnere den til en af vores to fysiske forretninger.
Bytteregler for julegaver
Julegaven skal returneres til Guldsmed Boye i samme stand og indpakning som den er modtaget. Du kan omkostningsfrit returnere den købte vare til vores webshop eller i en af vores to fysiske forretninger i Aarhus eller Silkeborg. Du kan også omkostningsfrit ombytte den hos en af de 300 forretninger, der er medlem af Danske guldsmede og urmageres bytteservice. Dog skal du være opmærksom på, at du kun kan få pengene retur når du returnerer direkte til os. Ønsker du at sende varen retur til os omkostningsfrit, skal du sende en mail til webshop@guldsmedboye.dk, hvorefter du vil modtage en returlabel, som du selv skal printe. Har du ikke en printer, medsender vi også en QR-kode, som de kan scanne i din lokale PostNord pakkeshop og printe lablen for dig. Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen/får scannet pakken, som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren. Hvis muligt beder vi dig medsende fakturaen eller ordrebekræftelsen, men det er ikke et krav for at vi tager varen retur.
Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til den anvendte bankkonto indenfor få dage. Har du betalt porto for at få varen sendt refunderes dette altså ikke. Det er kun købsprisen, der tilbagebetales. Hvis du har modtaget varen i gave og ønsker at ombytte den til en anden vare, som skal sendes hjem til dig, så skal du oplyse os dit navn, adresse, e-mail og mobilnummer.
Bytteregler for varer købt til Black Friday eller sommerudsalg
Har du købt en vare til nedsat pris i forbindelse med vores Black Friday udsalg og/eller sommerudsalg gælder de samme bytteregler, som hvis du havde købt varen til normalpris. Varen kan således byttes i 30 dage og returneres til kreditering i 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Skal varen gives i gave, kan du i forbindelse med bestillingsprocessen oplyse os dato for, hvornår gaven skal gives væk. Vi fremdaterer byttemærket til denne dato, hvorefter den 30 dages byttefrist gælder fra den pågældende dato. Dog gælder disse bytteregler ikke for varer købt fra vores outlet-kategori i kampagneperioden. Her gælder vores normale bytteregler for nedsatte varer (se ovenfor).
Hvis du fortryder et køb, skal varen returneres til Guldsmed Boye i samme stand og indpakning som den er modtaget. Du kan omkostningsfrit returnere den købte vare til vores webshop eller i en af vores to fysiske forretninger i Aarhus eller Silkeborg. Du kan også omkostningsfrit ombytte den hos en af de 300 forretninger, der er medlem af Danske guldsmede og urmageres bytteservice. Dog skal du være opmærksom på, at du kun kan få pengene retur når du returnerer direkte til os. Hvis ikke der er byttemærke på din købte vare bedes du medbringe fakturaen for at kunne returnere den. Ønsker du at sende varen retur til os omkostningsfrit, skal du sende en mail til webshop@guldsmedboye.dk, hvorefter du vil modtage en returlabel, som du selv skal printe. Har du ikke en printer, medsender vi også en QR-kode, som de kan scanne i din lokale PostNord pakkeshop og printe lablen for dig. Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen/får scannet pakken, som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren. Hvis muligt beder vi dig medsende fakturaen eller ordrebekræftelsen, men det er ikke et krav for at vi tager varen retur. Dog vil vi gerne, hvis du kan vedlægge en seddel, hvor du noterer dit ordrenummer.
Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til den anvendte bankkonto indenfor få dage. Har du betalt porto for at få varen sendt refunderes dette altså ikke. Det er kun købsprisen, der tilbagebetales. Hvis du har modtaget varen i gave og ønsker at ombytte den til en anden vare, som skal sendes hjem til dig, så skal du oplyse os dit navn, adresse, e-mail og mobilnummer.
Vælger du ikke at forespørge efter en returlabel hos os, men vælger at sende retur på anden vis, står du selv for ansvaret og omkostningerne ved returnering. Du skal ligeledes være opmærksom på, at pakken skal sendes retur med omdeling. Sendes pakken retur uden omdeling kan vi ikke garantere, at pakken bliver afhentet. Desuden modtager vi ikke pakker retur, som sendes med DAO.
8. Mangelfulde varer og forkerte varer
Hvis din vare er mangelfuld, eller vi har leveret forkert vare, kontakt da venligst os på webshop@guldsmedboye.dk. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor pakken leveres, bør du nægte at modtage varen.
I tilfælde af en mangelfuld eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:
- At returnere varen og få refunderet købsprisen. Vi behandler returvaren og pengene sendes retur få dage efter, at du har modtaget en kreditnota på e-mail. Bemærk: Pengene tilbageføres på samme kort, som er anvendt ved købet.
- At returnere varen og modtage en tilsvarende vare forudsat, at vi kan levere en tilsvarende vare. Varen bliver sendt retur til adressen oplyst ved købet.
Du skal ikke afholde omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld eller forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen, når vi har fået varen retur, medmindre du får en ny vare som erstatning for den oprindelige vare.
9. Reklamationsret
Guldsmed Boye yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Guldsmed Boye indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager kontakt os da venligst pr. mail eller telefon. Du finder vores kontaktoplysninger under Generel information ovenfor.
10. Andre forhold
Opdateringer af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Vi tager forbehold for stavefejl, fejl i beskrivelser, prisændringer, udsolgte varer, leveranceændringer fra vore leverandører samt forsinkelser som Guldsmed Boye ikke kan kontrollere. Vi tager også forbehold for forskelle i farvenuancerne mellem billeder viste på din skærm og det originale produkt. Men hvis produktet ikke lever op til dine forventninger, kan du indenfor 30 dage omkostningsfrit returnere varen til os. Læs mere om dine muligheder for at returnere din vare under punktet Fortrydelsesret.
Force majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.
Aftalens fuldstændighed
Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem dig og Guldsmed Boye.
Ugyldighed
Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.
Overdragelse
Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service, du modtager, ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende over for den pågældende tredjemand.
Brug af personlige oplysninger (Datapolitik)
Ingen personlige oplysninger eller andre oplysninger vedr. Kundeforholdet, der registreres på www.guldsmedboye.dk bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Guldsmed Boye
I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet så uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Nets Denmark.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form, og gemmes i 5 år.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Du kan desuden valgfrit få din e-mailadresse optaget på en mailingliste hos Guldsmedboye.dk, således at du løbende modtager nyheder og anden information fra Guldsmedboye.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som du ønsker.
Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om de registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
Sikkerhed og dine rettigheder ved køb på internettet er i alles interesse. Du kan læse mere ved at konsultere uafhængige kilder, f.eks. www.forbrug.dk eller www.fbr.dk.
Klageadgang
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vi kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores kontaktinformationer under 'Generel information' ovenfor. Ligeledes kan du under punkt 8 'Mangelfulde varer og forkerte varer' læse, hvordan vi behandler varereklamationer.
Hvis ikke vi kan nå til enighed, så har du mulighed for at indgive en klage til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: webshop@guldsmedboye.dk
Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.
Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.
Cookies
Ifølge EU Direktiv om behandling af personoplysninger og beskyttelse af privatlivets fred i den elektroniske kommunikationssektor, er webshop ejerne forpligtet til at bede hver enkelte bruger om tilladelse til at bruge cookies. En cookie er en lille datafil som bliver gemt på din computer uden at indeholde virus. Cookies hjælper os med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Det drejer sig hovedsaglig om såkaldte præference-cookies og drifts- og optimeringscookies.
Cookies som du tidligere har accepteret, kan efterfølgende nemt slettes. Benytter du en PC med en nyere browser, kan du slette dine cookies ved at bruge genvejstasterne: CTRL + shift + delete. Virker genvejstasterne ikke, og/eller benytter du en Apple-computer, skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger og herefter klikke på det relevante link. Bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.
Copyright
Alle billeder samt tekst på sitet tilhører Guldsmedboye.dk, og må ikke uden forudgående tilladelse kopieres eller benyttes i forretningsøjemed, eller på anden måde misbruges.